Academy

Leidinggeven door coaching

content divider
Heb je al ervaring als leidinggevende, maar door omstandigheden loopt het nu net minder vlot dan anders? Heb je ervaring als leidinggevende en loopt alles vlot, maar wil je je werkmethodes vergelijken met wat gangbaar is? Ben je zelf nieuw als leidinggevende en heb je handvaten nodig? Heb je een nieuwe medewerker die nog niet de praktijkervaring heeft die jij hebt?

Er zijn heel veel redenen om jezelf als leidinggevende te blijven ontwikkelen. Elke medewerker, ongeacht zijn ervaring, verdient begeleiding en opleiding op technisch vlak, en ook op vlak van persoonlijke skills en attitudes. 

Hoe kan jij je medewerkers begeleiden om:
  •  Zich zo snel mogelijk professioneel en verantwoordelijk te gedragen.
  • Zich goed te voelen in de job en in het bedrijf.
  • Hun werk zo goed mogelijk te kunnen doen.

Wat zal deze e-learning jou opleveren:  
  • Je leert feedback geven die zowel duidelijk als motiverend is.
  • Je leert dat actief luisteren belangrijk is en hoe je lastige reacties of opmerkingen van je medewerkers opvangen.
  • Je leert hoe je op een pragmatische manier je medewerkers kan opvolgen, evalueren en bijsturen, o.a. via een functioneringsgesprek.
  • Je leert hoe je je medewerkers kan coachen en opleiden. 

We raden je aan om voldoende tijd vrij te maken om de 5 modules te volgen, maar neem ook voldoende pauze. Lukt het niet om de modules in één keer te voltooien? Geen probleem, je kan elke module starten, stoppen en hernemen waar je gebleven was. De volgorde van de modules mag je zelf bepalen.

 

 

Schrijf je in

 

 

👇 Download de fiche 👇

Ontdek de verschillende modules

Module 1  – Geef duidelijke en motiverende feedback

David is een fijne gemotiveerde medewerker. Technisch levert hij goed werk af. Je wil dit fijne contact en zijn motivatie graag goed houden. Tegelijk zijn er zaken die hij wel echt nog moet leren. Naar klanten toe is hij nog niet heel professioneel. Hij communiceert heel kort en dit kan onvriendelijk overkomen. Na zijn bezoek laat hij soms afval bij de klant achter. Hoe zou jij dit aanpakken? 

Module 2 - Omgaan met moeilijke reacties of opmerkingen

Pierre zit er de laatste week maar stilletjes bij. Wanneer je hem iets vraagt, volgt er snel een zucht of rolt hij met zijn ogen. Wanneer je hem vraagt of er iets scheelt antwoordt hij “pff jullie begrijpen dat toch niet”. Hoe ga je hier best mee om? 

Module 3 - Je werknemers ondersteunen in hun groei door coachende vraagstelling

Andrei vertelt dat hij de laatste tijd veel stress heeft door zijn werk. Hij werkt nu veel samen met Omar, en dat vindt hij best spannend. Hij heeft het gevoel dat hij altijd beter weet wat ze moeten doen, en hij laat Omar daarom de leiding nemen. Omar heeft aan hem gevraagd om meer initiatief te nemen. Andrei zegt tegen jou dat hij graag meer initiatief wil nemen maar niet goed weet waar te beginnen. Hoe kan je hem verder helpen? 

Module 4 – Opleiden van je medewerkers

Je hebt al eerder mensen opgeleid, en zij waren altijd vrij snel ingewerkt. Met Lucas loopt het anders. Hij lijkt maar niet vooruit te gaan. Hij stelt steeds dezelfde vragen. De andere medewerkers hun geduld geraakt ook stilaan op. Hoe pak jij dit aan? 

Module 5 - Functioneringsgesprek

Leila is nu 4 jaar in dienst en is al goed geroutineerd. Ze is een vaste waarde in het team. Ze geeft aan dat elke dag een beetje hetzelfde aanvoelt en dat de sleur er op komt. Zij wil graag wat nieuwe uitdagingen. Jij kan natuurlijk niet van iedereen een ploegleider of ingenieur maken. Die posities zijn ingevuld en jij denkt bovendien dat dit voor haar te hoog gegrepen zou zijn. Hoe ga je hier best mee om? 

Alle informatie en inschrijvingslink vind je hier.